run

run
run

onsdag 29 februari 2012

En stabil grund och bra uppfostran är A och O

Min kära mor satte sig häromdagen och scannade in bilder till mig från tiden när jag var liten och vi hade hästar och jag kom att tänka på vilken bra grund det är. 

 Att tidigt i livet få ta ansvar, sköta om hästarna, mocka och rida är en överlägset bra grund för kommande utmaningar i livet. Det var jag och min systers ansvar att ta hand om dem och gnäll fanns inte på kartan, det är bara att göra. Man gick upp tidigt för att fodra dem i stallet och släppa ut dem innan det var dags för skola och när man kom hem skuttade man upp i sadeln och när man ridit klart var det läxor. Alla barn borde tidigt lära sig att ta ansvar för en annan varelse, det är en bra uppvärming inför arbetslivet. Jag tror mina föräldrars uppfostran har haft stor betydelse för mig när det gäller jobb. Att inte jobba existerar inte för mig men jag upptäcker dagligen att långt ifrån alla vill ha ett arbete utan verkar ösnka att andra ska lösa deras försörjning.

Tack älskade mamma och pappa för att ni föregår med gott exempel och kämpat i ur och skur, önskar fler föräldrar lärde sina barn det!

<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar