run

run
run

söndag 19 februari 2012

Stress, utbrändhet och återhämtning

Det här med stress är något det pratas om hela tiden, ingen dag passerar utan att någon nämner ordet stress.

Vad gäller mig själv stressar jag massor, men jag har valt att ha det så. Jag känner min kropp otroligt väl så känner direkt när jag måste sova lite mer, ta en långpromenad för att sortera tankarna eller göra något annat för en stund.

Jag vågar lova att jag aldrig kommer gå in i väggen för jag har förmågan att återhämta mig så fort jag kan. Jag stressar och har ett enomt tempo i vardagen men när jag är ledig då är jag som en sengångare, allt jag gör tar dubbelt så lång tid. Jag tror det är min kropp som ger mig en signal att nu behöver du återhämtning. Detta kan såklart vara lite frusterande för min omgivning som vet hur effektiv jag är i vardagen, förbyts till en nalle som är på väg i ide när jag är ledig men de som känner mig har lärt sig att det är mitt sätt att koppla av. Mitt bästa tips för att komma ner i varv är en långpromenad, vad är ditt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar