run

run
run

söndag 9 december 2012

Starta i rätt ände...

Med risk för att låta som en gammal trött tant.

Vill man ha en stark och vältränad kropp så finns det inga genvägar utan det är hård träning, bra kost och gärna bra gener som hjälp på traven.
För några veckor sen fick jag ett sms av en kompis som aldrig tränat och hon undrade vilken pre workout produkt hon skulle ta innan träningen. jag svarade tillbaks att du behöver inte sånt, lägg dina pengar på en vass PT och bra mat istället.
Det finns inga magiska pulver eller piller som bygger muskler och för de allra flesta av oss täcker vanlig mat upp dagsbehovet mer än väl.
Av praktiska skäl kan det vara kanon med proteinpulver som tex mellanmål istället för att släpa runt på massa matlådor. Tyvärr känns det som att många börjar i fel ände, är man elitidrottare är det säkert kanon med extra tillskott för att få sig allt men för att starta sin träning som nybörjare, nej knappast.
Se till att utföra övningar korrekt, kör rörlighet och traditionell hård träning och ät bra mat så kommer resultaten, jag lovar.
Jag levde själv i tron att fatburners och pwo gjorde mirakel men kom på att jag mådde inte speciellt bra av dessa utan kör nu bara kaffe innan om jag behöver energi och det fungerar utmärkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar