run

run
run

fredag 13 juli 2012

Varför detta hat?

Jag tycker att sociala medier är fantastiskt, jag har fått flera jobb med hjälp av dem och jag upptäckte min underbara Markus där. 

Dock finns det alltid en baksida av alla mynt och det är detta enorma gnällandet som jag märkt av senaste tiden. Det finns alltid mer än ett sätt att se saker och vissa verkar vara besatta av bitterhet och hat, varför? Vi är på denna jord så kort tid och vi vet aldrig hur länge, varför slösa bort den tiden på att gnälla och hata?
 Att konstruktivt vilja ändra på saker och göra något åt det är kreativt och ger utveckling det motsatta endast destruktivitet. 

Vädret är ett exempel, jag har precis som många andra semester det är väl bara att göra det bästa av situationen om inte solen skiner, det finns ju massor med saker att hitta på. Sen har jag upptäckt ett enormt förakt mot vårt underbara Sverige, allt från skatterna, att vilja tänja på lagar och sedan spy galla över att behöva ta konsekvenserna av sina handlingar är en sak. 

Det andra är över vilka som ska få bo i vårt land, flytta härifrån ni som tror att ni är mer värda än andra människor. Och lär er skilja på personers handlingar istället för ursprung och kanske passa på att samtidigt rannsaka er själva om hur perfekta ni är?? Jag är allergisk mot energitjuvar och har en bra radar och snabb på att kvickt ta bort det dåliga för att ta fram det dåliga.

 Anledningen att jag skriver detta inlägg är att jag också har flera vänner som är svårt sjuka och som faktiskt hade haft all anledning att få vara mindre positiva men av dessa människor får jag min energi då allt handlar om inställning tar de tillvara på varenda fantastisk minut de får. Tänk på det ni som går runt som arga åskmoln, livet går inte i repris.... men du kan from nu ändra din inställning till hur du vill ha ditt liv!


Tänkvärd länk nedan.....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar