run

run
run

onsdag 22 oktober 2014

Vad är "att vara i bra form" för dig?


Det här med hur man definierar hälsa och att vara i bra form är väldigt olika. Förr i tiden så mätte jag min form utifrån hur mycket kroppsfett jag hade. Idag värderar jag hur jag mår och hur stark jag är, för styrkan går bara upp hela tiden och det är så otroligt kul:) Min fantastiska tränare Erik Börjesson har verkligen stor del i min utveckling styrkemässigt. Just nu fokuserar vi mycket på rörlighet och gymnastik, extremt kul och utmanande:)

Här är några bilder de översta från  -08 tror jag och den andra från sommaren. På de översta bilderna mådde jag extremt dåligt, var oerhört svag och orkade knappt med mitt jobb och var konstant förkyld. Bilden längst ner är ifrån sommaren Nu är jag stark, grymt nöjd med min kropp, orkar jobba hårt och är nästan aldrig sjuk. 
Alla lever vi olika liv och mår bra av olika saker men tyvärr träffar jag många tjejer som fixerar sig vid underhudsfettet och hamnar i en dålig cirkel med stor viktuppgång off och mår dåligt och känner sig ledsna när de äntligen nått sin form. För mig är det inte värt det då jag uppskattar andra saker i livet. För mig finns det inget som slår en sommardag på båten med min älsklingar, så att svälta mig är absolut inget som lockar;)

Så om du mår dåligt i jakten på rutorna på magen, fundera på om det verkligen är värt det. Du har bara ett liv, glöm aldrig det <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar