run

run
run

onsdag 17 maj 2017

Citron i ansiktet för vacker hud

Det verkar som att merparten av alla krämer som lovar fräsch och ung hy innehåller c-vitamin.

Så eftersom jag startar varje dag med att äta en halv citron ihop med en bit ingefära och ett stort glas vatten så testade jag att ta resterna av kött och skal och lägga på ansiktet och efter ett par veckor måste jag säga att det fungerar fantastiskt.
Huden är mycket lenare, små fläckar och orenheter har försvunnit och det kostar inte tusentals kronor som dyra krämer.
Jag gnider in citronköttet i hela ansiktet ock låter det sitta kvar under tiden jag dricker mitt kaffe och gör mig klar, sen sköljer jag väl med vatten.
Efter lite googlande så kan man tydligen ånga huden innan om man har problem med akne och sen lägga på citronen.
Ett tips för dig som vill undvika kemikalier använd ekologisk citron:)
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar