run

run
run

måndag 12 maj 2014

Då kom domen

Då var det dags att se resultatet från hälsokontrollen som jag fick gå igenom tillsammans med en läkare. Lever och njurvärden var bra och blodfetterna var mycket bra 4,0 i totalt kolestrol 1,7 HDL och 1,8 LDL jag hade väl iofs gärna haft lite högre värde på HDL men på det stora hela såg det mycket bra ut. Innan hälsokontrollen har jag under 4 veckor överdrivit min konsumtion av kokosfett för att se om det är så bra som det sägs. Nu är 4 veckor inte så länge men med tanke på att jag ätit minst 4 msk varje dag så verkar det inte på kortsikt göra nån skillnad:)
Glukos låg på 4,6 utan fasta och med tanke på att jag tränat hårt precis innan och både ätit frukt och smarriga rawbollar så var det ju kanon.

Fick träffa en mycket bra läkare som var mycket insatt i kosten vilket var väldigt roligt och han sa att det var längesen hade haft någon med så bra värden,  så mer rawfood till folket:) Eller iaf till mig haha:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar