run

run
run

torsdag 11 oktober 2012

Foam rolling en ny vana

Jag har fått en ny kvällsvana, den innebär 10-15 min foam rolling eller SMR (
Self-Myofascial Release är en mjukvävnadsmassage som används för att förbättra kvaliteten på muskulaturen, minska tonus på överaktiv muskulatur, öka rörelseomfånget och mobiliteten samt minska mängden ärrvävnad) på nästan hela kroppen varje dag och just nu gör det väldigt väldigt ont i underben och insida lår men hoppas det släpper med tiden. Sen jobbar jag en del med mina fotleder som just nu utgör en stor frustration och mitt tålamod blir prövat på riktigt.

Jag har äntligen kommit till insikt att jag behöver hjälp med detta och fått riktig proffshjälp av PT'n Erik Börjesson som är grym och som jag har stor respekt för. Så en dag i veckan blir det PT träning och så hemläxa såklart. Gissar på en lång resa till att som främsta mål kunna göra knäböj men bättre sent än aldrig;)
 Fortsättning med hur det går kommer....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar