run

run
run

söndag 14 oktober 2012

Saker förändras

Det är intressant att se hur man med tiden omvärderar hur viktigt något är.

Förr tränade jag nästan bara enskilda muskler för att få en snygg fysik, jag åt massor av sötningsmedel och sockerfri läsk för att slippa vara hungrig och allt skulle vara "light/zero" jag skulle aldrig drömma om att äta feta mejeriprodukter tex.
Idag har jag omvärderat såväl kost som träning och såklart min syn på vad hälsa är.
Numera består minst 2-3 pass av rejält pulshöjande träning för att hjärtat ska få jobba.
Jag tänker på att involvera många helkroppsövningar när jag tränar och kör sällan i maskiner numera utan det är mest fokus på kettlebells, TRX, TRX rip, bosuboll, rep, skivstänger och medicinbollar.

Min kost består i huvudsak av ekologiska varor och gärna närproducerat om det finns och light smakar verkligen inget vidare utan utspädd numera. Såklart slinker lite onyttigt ner då och då men basen av maten ser väldigt annorlunda ut, gjorde tex hemgjord eko musli förra helgen. Mycket godare och billigare än den man köper:)

Kontentan av detta är att jag är starkare, explosivare och mår mycket bättre och tänker mer på hur kroppen ser ut på insidan istället för på utsidan.

Hälsa kan nog se olika ut beroende på var i livet man befinner sig men för mig känns det som detta passar mig kanon och det kommer hålla för att jag längtar efter varje hårt träningspass och suktar inte efter sötsaker varenda dag.

Vad är hälsa för dig?

1 kommentar: