run

run
run

fredag 26 oktober 2012

Uppdatering på mina fotledsutmaningar

Jag borde kanske döpt rubriken till mina fotledsproblem istället för utmaningar men det går faktiskt framåt, tack vare min grymma PT Erik så utmaningar känns lite mer positivt än ordet problem:)

Vi har nu kört tre tisdagar och det lär bli många fler framöver men status nu är att jag kommer djupare ner vilket är mitt mål och rörligheten blir något bättre för varje dag och jag jobbar stenhårt med SMR och kör foam rolling varje dag samt några fler övningar som jag fick med mig i tisdags. 
Det tar nånstans mellan 25-30 min varje dag och jag märker stor slillnad i hur mina muskler fungerar nu kontra förut när man på sin höjd värmde upp på löpbandet innan träningen. Jag kör igenom nästa hela kroppen med antingen foamroller eller liknande innan varje pass.

Eftersom jag är en vetgirig person har jag givetvis läst på massor och hittar bara fördelar med SMR, detta enda negativa jag kan komma på är att det tar tid, men som med allt i livet handlar det om prioriteringar och detta är viktigt för mig. Har dessutom fått en bonus i form av att mina ländryggsproblem nästan helt försvunnit under dessa veckor så jag är mer än nöjd hittills.

Vill du läsa mer om SMR så kika gärna in på Erik's blogg där finns massor av bra läsning även på andra områden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar