run

run
run

onsdag 13 februari 2013

Svar på några frågor

I samband med att jag fick min Ipad gick jag igenom mailen som är kopplad till bloggen som jag knappt öppnat tidigare.  Tack för alla fina mail ni skickat, jag lovar att bli bättre på att svara på frågor:)
Jag svarar här då flera frågor liknar varandra:

Anledningen att jag lagt om min träning och kost är flera.
Jag kör med min PT Erik en dag i veckan för att förbättra mina fotleder och min rörlighet och i samband med det har det automatiskt blivit mer "funktionell träning"
Erik är verkligen proffs på olympiska lyft och varje pass innehåller mycket knäböj och marklyft, knäböj är fokus eftersom jag har svårt att komma ner pga begränsad rörlighet i främst fotleder.
Eftersom jag jobbar med träning har jag förmånen att få gå utbildningar inom företaget och då känns det naturligt att skippa maskiner för kettlebells, skivstänger och div "räcken".

Kosten försöker jag styra in mot det holistiska och ekologiska hållet. Jag hämtar mycket inspiration av Sanna Ehdin som jag verkligen tror på. Rekommenderar hennes böcker som innehåller både recept och verktyg för att äta "rätt".

Jag försöker undvika socker, men erkänner att jag då och då trillar dit och det blir en del onyttigt som slinker ner. Dock märker jag att min kropp inte fungerar om jag ätit för socker en dag, kroppen blir tung, trött och träningen känns väldigt jobbig. 

Lovar att bli bättre på att lägga ut recept och övningar jag kör, då den frågan dyker upp ofta:)

Jag jobbar som platschef på Sats men kör också lite PT och gruppträning i den mån jag hinner.

Det var allt för denna gången, lovar att kolla mailen lite oftare from nu:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar