run

run
run

måndag 1 juli 2013

Missunnsamhet och tacksamhet

Den missunnsamma svenska avundsjukan börjar ta plats i de sociala medierna.

Är verkligen grannen lycklig, är verkligen kollegan ihop med sin kille och är inte bilderna på instagramfitness lite väl fixade??! 
Jag brukar inte bry mig, för mig är värderingar det viktigaste sen har vi alla olika saker vi prioriterar och vill uppdatera och stör jag mig på det, så är det jag som har problem inte tvärtom.

Först började Mia Skäringer (som jag annars gillar) pipa om att hon stör sig på folk som är överdrivet lyckliga på Facebook, men allvarligt varför ens bry sig? Jag tycker det är underbart med lyckliga och glada människor och om de nu överdriver på fejjan, IG eller Twitter så nog tusan gör det samma sak irl. Förstår inte hur det kan störa någon.

Kan säkert tänka mig att en del retar sig på mig också, lägger nog upp för glada bilder på IG och har sällan problem så det finns dåligt med dåligheter att uppdatera om;)))

Ni som klagar på andra, börja fundera på vad ni har och tänk på att i det här landet har vi det mer än bra och definitivt alla möjligheter att lyckas så gör det bästa av ditt liv och sluta gnäll på andras.

Jag gör mina val och du dina och jag vill leva mitt liv, du lever ditt. Enkelt:)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar