run

run
run

måndag 1 juni 2015

30 dagar fokus hälsa

Idag är det den 1 juni och jag har planerat att köra en rejäl kur för min kropp. Den senaste tiden har varit väldigt stressig och stundtals tung. Detta börjar märkas på min kropp som varnat med lite otrevliga signaler det sista som jag måste lyssna på.
Så 30 dagar framåt säger jag hejdå till socker, kaffe, frukt och alkohol. Bara basisk ekologisk vegankost kommer att förtäras. Hejdå gifter, hej balans och välmående!

Det enda jag tillåter mig att äta som är sött är små mängder av bär.
Så här har min dag sett ut idag.

Träning:
Morgonprommis med pälsklingen och 50 knäböj.
Lunchträningen bestod av ryggträning. Chins, sälrodd, enarsrodd m KB och ringrodd.

Kosten:
1 stort glas citronvatten
superfoods iform av camu camu och RV greenmix
Frukostsmoothie gjord på mandel, blåbär, kokosolja och chia toppad med bovete, bipollen och solrosfrön.
Mellis: se frulle.
Lunch: Mungbönor groddade, stor blandsallad ihop med en himmelsk raw tomatsås.
Middag: Se ovan men med hemgjord pesto.

Recept på raw tomatsås:
600 g coctailtomater
1 påse soltorkad tomat blötlagd
1 msk oregano
1 msk olivolja
Svartpeppar

Mixa allt väl, häll ner i burkar och servera till det mesta.

Recept raw pesto:
2 krukor basilika
3 vitlöksklyftor
1 dl olivolja
1 dl valnötter
svartpeppar

Mixa allt väl och servera till zuccinipasta eller till en sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar