run

run
run

tisdag 25 juni 2013

10 x 130 kg hipthrust, wiiiiieeeee!!!

Idag var det sista passet med Erik innan vi båda tar sommarledigt.
Jag var inställd på att det skulle bli hårt, tungt och jobbigt men hade inte insett den enorma smärta jag skulle bli utsatt för...
Normalt sett har jag mycket hög smärttröskel men att få fötter och vader masserade med golfboll var rent utsagt vidrigt.
Nu litar jag 200% på Erik så jag vet att han har ett bra syfte och då blir det lite lättare att stå ut även om jag var helt inställd på flykt idag;))))

Efter smärta, uppvärmning med flossband etc så blev det nytt pb i både boxsquat 85 kg och hipthrust 130 kg:)))
Sen vi började köra just hipthrust så har mina ben och rumpa fått en riktigt bra utveckling och jag känner mig oerhört stark i de flesta övningar som inkluderar ben. Häftigt!
Förutom mina favoriter så körde vi utfall m stång, pistolsquats, antirotationer och avslutade med vaggor. Kände redan igår att kroppen var mer explosiv och alert än vanligt så gissar på att vilan från vikterna över midsommar gjorde den gott.

Följde med Markus till gymmet ikväll efter ett härligt kvällsbad och lekte lite, fick några tips av Erik som jag var tvungen att testa:)
Råkade slinka in på några butiker och hittade några fina shorts samt skor från Stella mc C som jag suktat efter länge till nedsatt sommarpris, det tackar vi för:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar