run

run
run

måndag 10 juni 2013

Hampa-nöt-chock boll

Jag har ibland svårt att få med mig bra mellanmål när jag är iväg långa dagar så beslöt mig för att göra en egen nyttoboll fullproppad med proteiner och bra fetter och lågt sockerinnehåll. Resultatet blev kanon de är inte speciellt söta så man kan med fördel ha i lite extra dadlar för sötma men min kära sambo avskyr dadlar så denna gången provade jag med russin.

2 DL sötmandel 
1 DL cashewnötter
1 DL hasselnötter
1 DL kokosflingor
0,5 DL valnötter
1,5 DL skalade hampafrön
1 DL fin kakao
0,5 DL russin
Ca 3 msk kokosvatten ( kaffe funkar om man gillar det)

Kör allt i matberederare eller i en mixer lite i taget till en slät smet mer eller mindre vätska kan behövas. Rulla bollarna och förvara i kyl, perfekt mellis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar