run

run
run

söndag 9 juni 2013

Före och efter

Det är ganska exakt ett år mellan bilden till vänster och bilden till höger som togs idag.

Jag har inte gått på någon diet utan snarare höjt mitt energiintag ganska drastiskt, det jag dragit ner på är socker/sötningsmedel och tagit bort mycket kosttillskott samt bytt ut det jag kunnat mot ekologisk mat. Mina kolhydratskällor består till stor del av potatis och havregryn, äter mycket fett ofta i form av olika näringsrika fröer, nötter och kokosfett.

Men framförallt har jag tränat hårt, jag har fått hjälp av världens bästa PT (Erik Börjesson.  http://erikborjesson.wordpress.com/) minst en gång i veckan och genom hans hårda benpass fått en ökad motivation till träning överlag. Vem hade trott att den här klantiga rätt klumpiga tjejen skulle bli så frälst i olika gymnastikmoment? Inte jag iaf:)))
Mitt mål med Eriks träning har varit att bli starkare, vilket jag med råge blivit på många sätt. Jag hanterar stress betydligt bättre än tidigare och slipper alla eländiga infektioner jag konstant hade tidigare. Förr hade jag stora problem med PMS som jag upplever mildrats ordentligt. 

Alla är såklart olika men detta passar mig och det är ingen QuickFix inför sommaren utan en livsstil som passar mig perfekt och kommer underlätta mitt åldrande framöver. 

Det är alltid kul att se i spegeln att man får resultat men det viktiga är faktiskt att ha en stark och frisk kropp, du vet aldrig vilka eventuella prövningar du står inför. Jag har förberett min kropp på bästa möjliga sätt och mår bättre än någonsin. Att lägga pengar på bra mat och PT lektioner känns som den bästa investeringen jag kan göra för utan hälsan i behåll känns annat tex. materiella ting meningslösa.




1 kommentar:

  1. Fantastiska resultat! :D Visst är det skönt att våga äta ordentligt, lyssna på kroppen, och känna GLÄDJEN i träningen!!! :D :D :D Hurra va bra!!! :D

    SvaraRadera