run

run
run

måndag 30 december 2013

Utvärdering av KB svingutmaningen

Från den 3 dec till jul skulle jag göra 100 KB svingar med 32 kg och jag fick dela upp dem hur jag ville.
Jag valde att köra alla ihop förutom ett pass då jag hade som mål att göra 50st på raken.

När jag började så hade jag som mest gjort 15st på raken och det va rätt tungt med 32kg men ju mer man körde desto lättare blev det. När jag vågade mig upp på 20 st var jag riktigt trött i början så var riktigt imponerad när jag lyckades ta 50 st utan vila.

Jag tappade 1,5 kg i vikt som tyvärr sabbade med julmaten så resultatet var kortvarigt.

Då jag haft en skada i ländryggen sen jag var 11 år så är kanske inte detta den bästa utmaningen men faktum är att jag kände inte av det en enda gång. I början hade jag mycket träningsvärk i traps och rygg men det försvann relativt snart. Jag är extremt nöjd att det gick så bra och att jag varje dag gjorde min läxa:) 1 januari är det dags för ny läxa:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar