run

run
run

söndag 15 december 2013

Våga tänk själv

Detta inlägg kanske kan uppfattas av en del som att jag är bitter, så är absolut inte fallet jag önskar bara att fler öppnar ögonen och vågar tänka själv!

Vi matas dagligen i media, sociala medier osv av information. Tyvärr vågar många inte ifrågasätta och tänka till utan sväljer allt med hull och hår. Jag har själv gjort samma sak men börjat tänka till mer och mer och irriterar mig väldigt mycket på att det mesta handlar om den fina fasaden och kronor och ören på sista raden....

Något jag en längre period funderat över är om staten verkligen har koll på alla de gifter som sprids runt oss dagligen, jag är övertygad om att antingen skiter de i det eller så mörkar de. Nyligen kom ett larm att en person hittat allvarliga brister i det kommunala vattnet och cancerframkallande ämnen renades inte. Jag väljer att tro på han som larmade i detta fall.
Vi vill gärna tro att Sverige är så tryggt och att alla vill oss väl, jag köper inte det längre.
Man besprutar vår mat med kemikalier som dödar skadedjur, det krävs ingen rymdforskning för att förstå att det inte är bra för våra kroppar. Likaså alla dessa suspekta saker som tillverkas i labb för att hålla så bra som möjligt, givetvis är det bättre att äta närodlade produkter som inte fått massa gift på sig. 
I veckan kom också ett nytt larm om att barns leksaker innehåller farliga ämnen, och jag tror att här nånstans orkar folk inte bry sig utan man sätter på sig skygglappar för att slippa se och höra. Men någonstans måste vi börja fundera  varför barn dör i cancer, jag är helt övertygad om att alla dessa vidriga kemikalier bidrar till att sprida cancern och andra sjukdomar. Och nej stora företag tänker inte på vår säkerhet som konsumenter utan på hur mycket de tjänar.

Jag skulle kunna skriva 30 sidor om detta då miljö, djur och hälsa är otroligt viktigt för mig men avslutar med att be alla tänka till lite. 

Människan är det enda djur som pinsamt nog har byggt upp ett samhälle där status är så fundamentalt att det är viktigare med 12 st coola bilar på garageinfarten för att impa på grannen än att vara frisk och kunna röra sig korrekt. Endast den dag vi blir sjuka börjar vi tänka till, våga tänk redan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar