run

run
run

onsdag 3 juli 2013

Sockerberoende......?

Jag har medvetet dragit ner på allt socker/sötningsmedel under hela 2013. Jag har tidigare överdrivit konsumtionen av sötningsmedel ordentligt så det var liksom dags. 
När jag gick på semester på midsommarhelgen och vi skulle ta färjan över till Ornö så köpte Markus kulglass och givetvis skulle jag också ha ( tyckte jag förtjänade det...)
Skillnaden var att glassen var inte god, jag tog bara en kula och den smakade bara slisk:( Normalt sett älskar jag denna sort men inte nu.

Senare under helgen serverades jordgubbar och vanligtvis hade jag velat söta dem men det behövdes verkligen inte, de var så goda med lite osötad vispgrädde till.
Det känns så skönt att ha kommit bort från att vilja trycka i sig massa lösgodis och annat skräp. Säkert betydligt hälsosammare också. 

Nu när man varit ledig och haft tid har jag bakat mycket och lärt mig baka surdegsbröd men tyvärr verkar inte det funka så bra att äta gluten heller för jag svullnar upp i kroppen och mitt humör blir inget vidare:( Håller mig till havre och potatis som kolhydratskällor och alla mina olika fröer som jag tycker om. Finns ju massor av bra recept utan mjöl och socker:)

Alla är ju olika med vad som fungerar och det är så skönt när man hittar rätt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar