run

run
run

måndag 5 november 2012

Alkohol ett farligt gift...


Då jag under många år jobbat på krogen har jag dessvärre sett både det ena och det andra, talesättet där spriten går in där går vettet ur är definitivt ingen klyscha utan en absolut sanning. Jag har sett människor med mycket makt och respekterade företagare bete sig som riktiga svin. Trots detta har jag alltid haft en liberal syn på alkohol att alla får göra som de vill men numera börjar jag bli skeptisk. I lördags drack jag knappt 3 glas vin och imorse många timmar sen sista glaset kände jag av vilka massiva biverkningar detta gift har på kroppen. Min kondis var som bortblåst och den sköna cykelturen till jobbet kändes obeskrivligt tung och flåsig. Vill man ens veta hur kroppen ser ut på insidan då?

Om man ser tittar ur ett samhällsperspektiv så kan jag rakt av säga att 90% av alla som dricker kan INTE hantera alkohol utan tappar allt vad intelligens och gränser heter. Jag funderar lite på hur många biljoner världen hade sparat om alkohol inte fanns för att inte prata om allt lidande det medför. Jag tillhör minoritet som kan dricka alkohol i måtta och kan nog ofta anses lite trist som aldrig spårar ur, dricker inte sprit etc men prova nån gång att gå ut nykter och se hur fyllon beter sig. På denna plats har jag många kvällar på arbetstid bevittnat hur majoriteten agerar och jag lovar jag vill inte vara en del av majoriteten.

Min kropp är viktig och trots att jag råkar vara vansinnigt förtjust i god champagne så får det nog vänta ett tag och är frk tråkfia, kroppen säger nej och i detta läge bör man nog lyssna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar