run

run
run

tisdag 27 november 2012

Min bästa investering

Tänk vad märkligt merparten av oss människor resonerar, de flesta av oss lämnar in sin fina bil på service, den älskade hunden på trimmet. Vi köper dyra snygga kläder och skor. Men hur många tänker egentligen på att kroppen ska hålla hela livet?? Inte speciellt många kan jag lova. 

Jag har alltid rört mig men har nog inte på allvar tänkt att kroppen faktiskt ska hålla livet ut för på nåt vis har jag levt i tron att jag inte åldras. Tänk vad skönt att man nu blivit gammal och klok och tänkt om.

Min bästa investering jag gjort är definitivt att köra med min PT Erik en gång i veckan. Efter ca sju veckor känns kroppen redan som ny och fortfarande inget ryggont. Jag kan inte riktigt släppa att jag inte haft några hugg i ländryggen alls sen vi började köra, det är liksom för bra för att vara sant. Så ljuvligt att slippa oroa sig för smärta, att all annan träning plötsligt blivit 100 gånger roligare och mina fotleder hela tiden blir bättre gör att jag är beroende. Jag måste ha min veckodos för att må bra.
Idag gick det extra bra och trots många utmaningar under dagen lyckades jag hålla ett otroligt bra humör och strax kommer jag somna extra skönt.

Tänk att för tre veckor sen var denna övningen löjligt svår nu går det lätt som en plätt:)

1 kommentar:

  1. Underbart! :D Å så klokt och sant! :) Klart vi ska vårda det som skall bära oss genom hela livet! =)

    SvaraRadera