run

run
run

söndag 6 oktober 2013

My precious är upptagen

Egentligen skulle vi tagit upp båten igår men ett litet missförstånd gällande vilka tider som gällde så blev det framflyttat till idag.
Klockan ringde 5 och strax innan 7 var hon uppe, jag va löjligt nervös när vi drog upp henne men det gick kanon, trots att det va första gången. Jag hade en klass inne i stan så jag kunde inte hjälpa till med allt städ, fixa och trixa osv vilket var synd för jag skulle behöva lära mig allt men det får bli nästa år:)
Stackars Markus som slitit hela dagen är på väg hem, min hjälte som aldrig klagar!
Det är både vemodigt och skönt att båten är uppe, vemodigt för man vet hur långt det är till nästa sommar och skönt att ha fått upp henne och att det gick bra. Man är inte så kaxig bredvid 2,5 ton båt, vill liksom inte ha den på mig.
Att bli båtägare har fått mig att verkligen lära mig leva i nuet och att vara snäll mot naturen för det är en ny värld som öppnar sig när man kommer ut i skärgården, obeskrivligt vackert <3

Nu är det fokus på träning och jobb och kanske kommer det besök från Götet i helgen som tar bort vemodskänslan:))))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar