run

run
run

söndag 10 juli 2016

Glutenfria muffins med jordgubbar vegan och sockerfria

Oohhh lord vad goda de blev, hård skorpa och saftiga.
Sötning är valfri, jag tycker inte det behövs om man använder jordgubbar däremot blåbär kräver lite sötma anser jag. Antalet beror på hur stora formar du har och hur mycket bär du vill ha.
De går utmärkt att frysa så dubbla gärna satsen:)

Sätt ugnen på 175 grader, jag körde på varmluft.

Smeten:
2 dl växtbaserad mjölk
2,5 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosnötsmjöl
1 tsk vanilj
Ev lite stevia
3 rågade msk chiafrön
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver

Jordgubbar
Blåbär 

Vispa allt med elvisp, låt stå 15 min det ska vara lite degig konsistens.
Täck botten på några muffinsformar fyll med bär, täck toppen.
Grädda i nedre delen av ugnen i 16-20 min och muffinsen är gyllenbruna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar