run

run
run

lördag 1 april 2017

Hur en dag med vegomat kan se ut

Efter otaliga försök så bestämde jag mig på riktigt att börja sköta maten då kläderna sitter för tight och chinsen känns onödigt tunga;)
Började lite försiktigt i måndags och på allvar sen i tisdags.

Så här ser en vanlig dag ut:

1 stort glas vatten med en halv citron samt en stor bit ingefära
1 stor svart kaffe
1 glas rödbetsjuice ca 2,5-3 dl

Cyklar till jobbet eller tar en promenad med lillnos.

Frukost:
Växtbaserad yoghurt med nötter, frön och bär
Overnight oats med chiafrön, bär och lite frön

Jobbar och tränar någon form av styrka.

Lunch:
Bönbiffar med mangold/spenat/ruccola, gröna grönsaker och potatis om jag tränar tungt
Bönpasta med hemgjord pesto och spenat

Mellisar:
Uppdelat på två mål
2 morätter
10 valnötter
15 sötmandlar

Middag:
Som lunch

Ingen mat efter klockan 19:00

Så här har veckan sett ut och kommer se ut framöver.
Midjan har redan kommit fram, jag sover bättre och känner mig mycket piggare.
Så less på att jag inte orkat ta tag i det tidigare men bättre sent än aldrig.

Mot bättre sömn och fler chins!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar