run

run
run

torsdag 31 december 2015

Summering av 2015

2015 startade med nyinköpt hus och nyårsfirande med lilla familjen. God årgångschampagne och supermat avslutade 2014.

Under våren slets jag mellan hopp och förtvivlan med nära och kära som kämpade med hälsan och mitt val att fortsätta som vegan kändes ännu mer självklart.

Jag har blickat tillbaka för att se på hur jag åt och levde förr om åren, fb hjälper ju till med en del påminnelser om man skulle ha glömt. Tänk att jag som förr levde på proteinpulver, kött och andra tillskott numera bara äter ekologiskt och veganskt.

Sommaren kom väldigt sent och det blev mindre båtåkning än vanligt men jag och Nala badade tidigt på morgnarna ända in i september så jag fick min dos av sol och D-vitamin.

Arbetsåret har varit tufft med höga mål och mycket utbildning som utvecklat mig oerhört mycket.

2015 har varit ett år med höga toppar och väldigt djupa dalar.

För mig handlar inte nyår om nya löften. För mig handlar allt om Walk the talk.
Vill du ha en bättre miljö så påverka det du kan. Cykla till jobbet, ät eko, handla begagnat eller miljövänligt, är du djurvän ät inte djur och sponsra inte företag som utför djurtester. Vill du ha en bättre värld så se till att vara en bra människa. Kallar du dig för feminist så stå upp för ALLA kvinnor.
Kort och gott alla kommer inte älska dig men stå upp för det du känner är rätt och tänk själv. Haka inte på hatdrev och propaganda du är bättre än så. Och kom ihåg det handlar inte om hur du har det utan hur du tar det <3

Gott nytt år alla fina människor!























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar