run

run
run

söndag 6 januari 2013

Du är unik.

Det råder högtryck på gymmen just nu.
För det verkar som ALLA har någon form av nyårslöfte som innefattar träning, viktnedgång eller både och.
På nätet finns allt från bloggar, instagram, fejjan till de vanliga medierna och alla skriver de om den bästa dieten eller den bästa träningen. Här finns såklart massor av inspiration att hämta men glöm inte....

Det finns ingen bästa övning, bästa träning eller bästa diet. Utan det beror helt på vem som du är.
Jag som inte ens kan göra en korrekt knäböj pga mina begränsningar i fotleden bör ju absolut inte ha som mål att köra PB i tex frivändningar, även om jag gärna skulle vilja.
Detsamma gäller kosten, eftersom jag vill bli bättre på chins är det en fördel för mig att bli lättare i kroppen men skulle jag haka på LCHF dieten skulle jag aldrig kunna prestera optimalt.

Så alla ni med mål, glöm inte att den enda ni tävlar mot är er själva.
Och utgå alltid från hur ditt liv ser ut och om du eventuellt har några rörelsebegränsningar så du inte skadar dig.
Lycka till och rocka ordentligt oavsett vad just DU gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar