run

run
run

söndag 21 april 2013

I mitt livs bästa form

Jantelagsanhängare sluta läs nu....

Idag har jag insett hur stark min kropp blivit sen i höstas.
Jag har absolut haft en lägre fettprocent på kroppen tidigare men jag har aldrig varit i närheten av så här stark, ha så här bra kondition och med lagom underhudsfett. Jag har knappt haft några infektioner trots att jag träffat flera hundra personer dagligen och det varit rekord i div sjukdomssorter sen i höstas. Mitt hår är tjockare än någonsin. Jag lyfter över 100kg i marklyft, jag gör 10 st chins/pullups på egen hand och rätt många med 10% extra vikt utöver min kroppsvikt, jag pressar 18 kg i enarms Kb, tassar 62m med 40 kgx2 KB i farmers walk och släpar en släde 50 m med 80kg. Jag är så otroligt stolt över vad jag åstadkommit sen i höstas tack vare Eriks träningshjälp och ren ekologisk mat som föda. I augusti fyller jag 33 år och bring on the years, I'm ready to rock.... starkare än någonsin!

 Idag fick jag det ultimata beviset att kroppen är i toppform då jag beslöt mig för att skippa gymmet för dynamisk rörlighet och en löprunda och jag orkade spurta upp i backarna starkare än någonsin trots att jag knappt kört konditonsträning utöver mina tabataintervaller. Vet inte om det var Markus grymma nya urbanears, vädret eller min starka kropp men daaaaaaaaamn vad härligt det kändes. Älsklingen kommer definitivt åka på pisk i löparspåret på Ornö i sommar hihihi:P
Det är en så underbar känsla att vara stark. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar