run

run
run

söndag 23 mars 2014

8 veckor rawfood

Imorgon startar 8 veckor med enbart rawfoodkost som innebär att man äter rå, levande föda som inte värmts upp mer än 42 grader.
Kosten baseras på grönsaker, frukt, frön och nötter och eftersom jag tjuvstartat så vet jag att den smakar fantastiskt:)
På veckodagarna kommer jag inte äta något sött men på helgen kommer jag unna mig lite sötsaker om andan faller på. Fr.o.m. Imorgon så äter jag mig aldrig mätt utan endast till 80%.
Känner mig otroligt taggad och tror denna kost kommer passa mig perfekt:)
Det känns skönt att slippa kött, firre och fågel. 
Många är oroliga över att de ska tappa muskler på en vegandiet men jag är inte ett dugg bekymrad. Jag mår väldigt bra sen jag tog bort rött kött och minskat fiskintaget 9 veckor tillbaka.
Lovar att hålla er uppdaterade med hur det går:)

Givetvis äter man bara giftfri ekologisk mat när man äter rawfood <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar