run

run
run

onsdag 15 juni 2016

Glutenfri smulpaj (rabarber, jordgubbar, blåbär eller hallon)

Denna paj är galet god, min favorit är jordgubbspajen:)

Jag har använt en vanlig pajform.

Deg:
5 dl havregryn
1 dl rumsvarmt kokosolja
1-4 msk kokossocker (beroende på hur sött man vill ha det)
1,5 dl hackad mandel
Rejält med vanilj

Blanda allt väl i en stor bunke.

Fyllning:
500 g bär eller 6 stjälkar rabarber sötade med kokossocker bären behöver ingen sötning tycker jag men det är en smaksak


Jag tinar alltid frysta bär först innan jag häller på fyllningen.

Grädda i ugn på 200 grader i ca 15-20 minuter tills pajen är gyllenbrun.
(har du rabarber sänk till 175 grader och kör 30 min så de blir mjuka)

Servera ljummen med kokosgrädde smaksatt med vanilj... MUMS!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar