run

run
run

fredag 10 juni 2016

Hur mycket kan man förändra på två veckor?

Igår startade jag nytt träningsschema mycket inspirerat av min tränare Erik och Dan John.
Jag kommer också ta bort allt sött, undantag bär samt sluta äta kl 19:00.
Diet är jag inget fan av utan äter alltid hälsosamt året runt, min akilleshäl är onödiga kcal på kvällarna som jag inte behöver så med ett stopp från 19:00 så kommer jag sova bättre och vakna piggare samt bli lättare.

Mitt utgångsläge är bra, jag är i helt ok form men vill se vad man kan åstadkomma på två veckor:)
Förebild och status finns, den 23 juni kommer efterbilder och status.

Jag kommer träna 6 dagar i veckan och ha 1 vilodag, mina vilodagar inkluderar alltid hundpromenader och pyssel på tomten.

Så här kommer träningen se ut:
Dag 1:
Gobletsquat 3 set med 10 reps 32 kg
KB svingar 15 svingar i minuten på 10 min med 40 kg, på tok för lätt höjer till 20 st nästa pass
Farmers walk 3 rundor á 100 meter med 24 kg 40 sek vila mellan varje runda
Rack walk med KB 2 set á 100 meter med 16 kg
Hipthrust 3 set 15 reps 50 kg
Rep (rope slam) 8 rundor med 20 sek arbete vila 10 sek

Dag 2:
T I Y i TRX kändes oväntat lätt, la in min läxa från Erik med 2,5 kg vikt också.
Chins 5 set med 3 i varje
Rodd (TRX, Sälrodd, KB, kabel och maskin) Bra kombo minns dock ej vikterna men det lär kännas imorgon:)
Magträning med maghjul samt TRX (planka med indragna knä, samt 150 reps med majhjulet)
Vertikal birddogs

Dag 3:
Marklyft (6 set från 60kg-95kg 2-5 reps)
Utfall (bulgarian split squat, med KB, i rack med KB, med touch i golv) (Började med 3 min utfall med touch i golv 5 kg hantlar, 3 set med bulg splitsquats 18kg 8 på varje ben, 50 m utfallsgång med 12 kg KB, 150 m med kroppsvikt och 20 m med skivstång i frontrack)
Botten upp (samt botten upp böj) Glömde denna
Längdhopp 50 meter
Släde 100 meter.....

Dag 4:
PT träning med bästa Erik.
Uppvärmning och hänga i 30 och 40 sek, känns kanon:)
Farmers walk ca 40 m med 110 kg och ca 30 m med 110 kg, tuuungt!
KB svingar med 32 och 40 kg ihop med rehab.
Antirotationer i kabel, ingen aning vikt.
Vidrig magövning (jackknife to Hollow position with eccentric focus) se Erik Börjessons IG för video.
Rumpövning med hantel återkommer med video på min IG.
Avslutning assaultbike 8 kcal 12 svingar med 20 kg på 8 min, jag hann nästan klart 7 varv. Godkänt var 6 varv:)
Känner mig grymt stark, konstaterar att man bygger sin magrutor i gymmet och inte köket som vissa påstår;)

Gobletsquat 3 set med 10 reps 32 kg (gjordes på center)
KB svingar 15 svingar i minuten på 10 min med 40 kg, Gjordes på center.

Dag 5:
T I Y i TRX kändes oväntat lätt, la in min läxa från Erik med 2,5 kg vikt också.
Chins 3 set med 3 i varje plus häng 30 sek
Rodd (TRX låg och hög, Sälrodd, KB,och maskin) Bra kombo minns dock ej vikterna men det lär kännas imorgon:)
Magträning med maghjul samt TRX (planka med indragna knä, samt 75 reps med majhjulet)

Dag 6:
Marklyft (4 set på 80 kg 3 reps)
Hipthrust 4 set med 60 kg 12 reps med stop i toppläge
Utfall (bulgarian split squat, med KB, i rack med KB, med touch i golv) (Började med 4 min utfall med touch i golv 5 kg hantlar, 3 set med bulg splitsquats 18kg 8 på varje ben, 3 set bulgarian split squats med kroppsvikt 10 på varje ben, 100 m utfallsgång, 20 m med skivstång i frontrack) 

Dag 7: (Vilodag:)
15 x 10 set on The minut KB svingar 40 kg 3 set gobletsquat 
32 kg 10 reps 
Botten upp böj med 8 kg 3 set x 12 rep

Dag 8:
T I Y i TRX kändes oväntat lätt, la in min läxa från Erik med 2,5 kg vikt också.
Chins 6 set med 3 i varje
Rodd (TRX, Sälrodd med olika grepp, KB, ) Bra kombo.
TRX rodd med fötterna på låda.
7 set rope slam a 25 sek

Dag 9:
Marklyft (6 set på 80 kg 5 reps)
Utfall (bulgarian split squat, med KB, i rack med KB, med touch i golv) (Började med 4 min utfall med touch i golv 5 kg hantlar, 3 set med bulg splitsquats 14kg 12 på varje ben, 3 set bulgarian split squats med kroppsvikt 10 på varje ben.
100 reps maghjul
3 set med 10 reps hängande Crunch 

Dag 10:
150 KB svingar med 32:an
3 set gobletsquat 12 reps  32 kg
4 set hipthrust 50 kg 15 reps
MA pass

Dag 11:
4 set marklyft 80 kg 4 reps
Gobletsquat och svingar 32/48 kg
400 m farmers walk och rackwalk
 
Dag 12:
6 set marklyft (85 kg 4 reps)
3 set hipthrust 65kg 15 reps
4 set chins 4 i varje
5 min on the minute 48 kg KB svingar 15 per minut
 
Dag 13:
KB svingar 32 kg och 40 kg
Rodd i kabeln
farmers walk
längdhopp
Gobletsquat
Släde
mm


Det saknas pressar i schemat pga begränsad rörlighet därav lite alternativa övningar.

Vill du haka på? Hör av dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar