run

run
run

söndag 26 juni 2016

Hård träning fungerar bättre än diet

På mig.... bör tillägas.

Den 10 juni eller jag smygstartade den 9 juni för att se hur stor skillnad man hann göra på två veckor.
Då började jag med tung träning inspirerad av Dan John och min PT Erik Börjesson.
Eftersom före och efter bilderna skildrar helt olika ljus plus att jag är väl medveten om vad ljus och vinklar kan göra för en bild så säger det inte så mycket.
Dock ser jag och känner stor skillnad på de två veckor som jag kört.

Mer markeringar, speciellt på axlar, rygg och mage men även rumpa och ben formas, skulle vara extremt intressant att göra en riktig mätning på fett och muskelsammansättning. Under tre månader har jag inte kunnat träna som jag brukar vilket kanske gör stor skillnad.
Hur jag tränat ser du här:
http://lindabystrom.blogspot.se/2016/06/hur-mycket-kan-man-forandra-pa-tva.html

Reflektioner i övrigt:
Styrka, shit vad stark jag kände mig. Funderar också lite över hur höftfällningar som kb svingar, marklyft och hipthrust i stor mängd påverkar hormonerna. Också ett intressant forskarämne.

Aptiten har dämpats och att skippa allt sött är otroligt bra för mig, borde aldrig äta sötare saker än bär. Både om jag tittar på min hud och kropp är detta tydligt och då bör tilläggas att jag aldrig äter skräpmat/lösgodis eller annat utan mest ekologiskt rawfoodgodis eller på sin höjd kokossocker men borde som sagt ta bort även detta.
Att sluta äta senast 19:00 gör underverk för sömnen och sömnen är basen för hälsan så även detta borde jag göra konstant.
Diet är något jag är motståndare till då jag tappar energi, blir sur, har svårt med fokus på arbete och andra viktiga saker men träning är ingen uppoffring alls utan del av mitt liv.
När det gäller kost äter jag alltid bra men fallgropar är kvällsmat och söta saker för min del.
Dan John sa att hans bästa diettips är att aldrig behöva dieta, där är vi helt överens:)

Jag är grymt nöjd med resultatet och kommer utveckla den under min semester som startar imorgon.
Mot en stark och vältränad sommarkropp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar