run

run
run

måndag 11 november 2013

Det är alltid bra att vara stark

Det är sååååå underbart att känna sig stark:)

Jag får ofta frågor vad jag har för mål med min träning och varför jag fortfarande kör med PT varje vecka.

Svaret är att jag utvecklas hela tiden efter varje lektion eftersom jag har en så fantastisk tränare i Erik.
Anledningen att jag vill vara stark är att för mig är det alltid bra att vara stark.
Om jag skulle drabbas av en sjukdom, ett svårt fall, bli överfallen eller bara att bli äldre. Jag kan inte komma på någon gång det INTE skulle vara bra att vara stark.

Vi banar in så många felaktiga rörelsemönster med vår inaktiva vardag idag så även om vi tränar mycket så räcker det inte till.
Vi sitter mer än vi står och går helt enkelt.
Det är inte svårt att tänka sig vilka konsekvenser det på sikt ger för de flesta funktioner i kroppen.
Allt hänger ju ihop så jag älskar att skämma bort min kropp med hälsosam mat utan bekämpningsmedel och skumma E-nummer, bra träning, SMR och sömn.
Jag försöker att gå så ofta jag kan istället för att åka bil, tåg etc.
Inga stora uppoffringar för mig men betalar tillbaka i en pigg kropp som inte blir så utsatt för infektioner som förr.

Så trots lite skavanker här och där och långt ifrån någon toppform visuellt så älskar jag min kropp mer än någonsin <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar