run

run
run

torsdag 7 november 2013

Med moder natur i hjärtat

Aldrig hade jag väl trott att en båt skulle påverka mig så mycket, jag som inte ens ville ha en från början:)

Efter en hel sommar och en bit in på hösten i skärgården så har världen sett annorlunda ut. Jag är oerhört tacksam att ha möjligheten att få njuta av vår fantastiska natur och med det i åtanke har jag gjort en del val. Miljön har blivit en mycket viktig punkt i mitt liv. Btw vår båt är mycket bränslesnål:)

Jag har läst på rätt mycket och tänkte äta vegetariskt minst en dag i veckan för miljöns skull. Överlag har jag börjat tänka till mer, och hoppas såklart få med mig fler på det miljövänliga tåget. För utan vår planet jorden har vi inget så den borde egentligen stå högst på allas lista speciellt ni som har barn som förhoppningsvis vill leva vidare på vår jord.

Så tillbaka till mitt veggoval, jag va lite osäker på hur detta skulle fungera men det fungerar kanon:)))
Väldigt gott och nyttigt för både hälsan och jorden.
Min lunch och middag består ofta av mungbönspasta, chia, hampafrön, mandel, melonkärnor, ärtor, sötpotatis och morot:)
Du hittar massor av vegetariska nyttiga livsmedel på http://www.ravarubutiken.se som har snabb leverans och bra priser och väldigt gulliga paket:)))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar