run

run
run

tisdag 18 februari 2014

Det går bra nu!

Vaknade upp till en solig och mycket vacker morgon och fick en rejäl dos av lyckohormoner när jag kom ut, saknar vår båt så mycket så kan knappt bärga mig till våren är här.

Idag var det dags för PT pass med Erik och snatch-test som jag haft skräckblandad förtjusning inför.
För att bli certfierad Kb instruktör i Strongfirst (som jag ska gå senare i år) behöver du klara 100 st snatch på fem minuter och du får aldrig ställa ner klotet eller under vilan luta den mot kroppen. Vikt för damer är 16 kg.
Första försöket gick oväntat bra och jag klarade mig med endast 2 icke godkända på 4,10 vilket jag är enormt nöjd med, jag skippade vilan helt och tror jag skulle fixa 30 st till. Vänstern är fortfarande sämre men högern börjar kännas rätt bra och lyckades "slå ut" dem betydligt bättre än förut.
Idag var det fokus på mycket styrka i få övningar vilket passar mig perfekt och tog nytt pb i mark på 112kg, nytt pb i hipthrust 130 kg från marken samt en massa enbensknäböj med touch på rehabkudde, gick från 8-18kg phuuuu vad tungt, vill inte veta hur mina ben kommer må imorgon:P Avslutade med Lsit på viktplattor.
Jag kände mig urstark och mer uthållig än vanligt, så bara att äta mer grönt det verkar funka kanon för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar