run

run
run

onsdag 26 februari 2014

Mitt mål

Jag har fått mängder av frågor om min nya kosthållning och många är nyfikna och vill testa själva vilket är enormt roligt. Om fler valde ekologiskt, mindre kött och ställde höga krav på handlarna så skulle vi på sikt kunna slippa förgiftad mat. 
Jag vet vi är inte där än men ju fler som tar ställning desto bättre. Sen att man blir starkare, piggare och mer klartänkt är en enorm bonus. Tog Btw nytt pb i marklyft igår så styrkan går fortsatt uppåt:)
Mitt mål och min önskan är att alla har råd att äta och köpa giftfri mat till sig och sina barn. Ju mer jag läser om GMO och kemikalier desto mer bedrövad blir jag men samtidigt är det vår verklighet och det kan vi inte bortse från. En sak är iaf säker jag ska göra allt jag kan för att stoppa monsanto och gängets framfart i Sverige och jag behöver er hjälp med att agera! Sluta köp den förgiftade maten!
Jag har många gånger fått frågan varför jag är så engagerad, jag har inga barn och gör medvetna val och tar hand om min kropp på alla tänkvärda sätt. Mitt svar är enkelt, jag vill göra skillnad! När jag dör vill jag hellre bli ihågkommen som den bitchiga tjejen eller tanten som stod upp för sin sak än någon som följer strömmen och var käck o glad. Folk får gärna kalla mig vad som helst men ska någonsin kunna säga att jag saknade ryggrad eller civilkurage!
 



1 kommentar: