run

run
run

onsdag 12 februari 2014

Jag är provocerad

Jag erkänner, jag är irriterad, förbannad och arg över folks lättja. För jag vet att tillsammans kan vi stoppa Monsanto och GMO (genmanipulerad gröda som i djurförsök har visat sig ge cancer, hormonsjukdomar etc) i Sverige men vi är för få idag för att få vår röst hörd.

Om mindre än en månad så kommer Monsanto starta sina GMO odlingar i Skåne och när fröna är i jorden så finns ingen återvändo. Vi får tyvärr ingen andra chans.
Du läser mer här om vad regeringen gjort mot oss....
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM%3A2013%3A0262%3AFIN%3ASV%3APDF


Våga säga ifrån för tusan. Jag har mailat både vår jordbruksminister och vår socialminister för att fråga om de kan garantera att det är säkert att äta GMO. Gör det du också, ju fler vi är som ligger på desto bättre.

Alla ni som har barn, har ni läst på vad GMO gör? Jag tycker att det är varje förälders skyldighet att avsätta 20 minuter för att läsa på om Monsanto och GMO, efter det hoppas jag ni blir lika engagerade som jag.

Hatar du cancer då borde du verkligen ta en titt på vad forskningen visar om GMO, är du livrädd att ditt barn ska få cancer då behöver du agera NU för snart är det försent!

Så vad kan då DU göra?
Sluta sponsra företag som samarbetar med Monsanto.
Den lyckliga måltiden och bubblande bruna drycken borde aldrig mer ingå i din eller dina barns diet.

Om ALLA verkligen tog ställning och tog reda på vad vår regering gjort mot oss så skulle de aldrig kunna driva igenom detta. Du har två val, antingen så sätter du dig i baksätet och åker med och hoppas på det bästa eller så tar du ställning och tar över förarsätet!

Ingen kan göra allt men alla har 20 minuter att läsa på om GMO och ta ställning!

1 kommentar:

  1. Här (http://www.kostdemokrati.se/scoop/2012/04/03/svenska-forskare-vid-slu-i-samarbete-med-monsanto/) står det ganska lättfattligt tkr jag! Visst är det sjukt å hemskt.. Ofta ska det till att massor av folk blir sjuka här/dör, innan allmänheten vaknar... :-(

    SvaraRadera