run

run
run

torsdag 6 februari 2014

Vegetarian på heltid?

Desto äldre jag blir ju mer insikter får jag. Saker omvärderas och något som verkade otänkbart för några år sen känns som ett klockrent val nu.
Jag är helt övertygad om att på sikt kommer jag bli vegetarian eller vegan.
Dels eftersom merparten av alla djur som slaktas behandlas otroligt illa och det får mig verkligen att må dåligt bara jag tänker på kött och sen givetvis för hälsans skull.
Jag älskar att testa nya saker och jag är mycket vetgirig och bara under dessa få dagar med mindre animaliska produkter mår jag sååå mycket bättre och för mig säger det allt.
Jag upplever att jag ofta blir lite trött när jag ätit kött men så känner jag inte alls nu, tvärtom känner jag mig genuint pigg under tiden jag är vaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar