run

run
run

tisdag 28 januari 2014

Underbara fantastiska kettlebells

Andra dagen med fokus på en mer basisk kropp är avklarad.
Jag inhandlade massor av goda grönsaker och citrusfrukter på ekoaffären imorse. En riktigt bra butik för er som vill slippa giftig mat.
Jag tänkte vänja mig av vid kaffe successivt och tänkte sluta med det helt fr.o.m. nästa vecka.
Annars går maten bra jag undviker kött och äter bara lite fisk och kyckling samt lite syrad yoghurt.
Kroppen känns redan lite piggare, men det kanske är placebo.

Jag körde PT med Erik idag och jag har missat att uppdatera passen här de senaste gångerna men ska bli bättre på det nu när jag skriver träningsdagbok.
Vi kör nästan alltid med kettlebells, skivstänger, räcken, släde och nån typ av gymnastik och vi kör aldrig i maskiner eller jobbar med en isolerad muskelgrupp;)

Idag var det fokus kettlebells eftersom jag ska ska gå Strong first kettlebells utbildning och vill så gärna sätta provet på 100 snatch på 5 min. Sååååå taggad trots lite blåmärken efter dagens pass:)
Vi började med att klättra i rep, grymt effektivt för grepp och styrka i överkroppen.
Sen var det dags för dubbla kbsvingar supersettat med hipthrust nytt pb med 8 reps på 135 kg, har vart lite dålig på att köra med dubbla klot så det va rejält tungt.
Givetvis ska vi öva på snatchen så vi körde 7 på varje arm i 5 minuter, jobbigt och jag är kass på vänster medans höger blir bättre hela tiden. Så öva,öva och öva.
Efter detta var det dags för KBclean och press med dubbla klot sen frontböj ihop med rodd, tufft och utmanande.
Pullups ihop med Lsit är en av mina favoriter och kände mig stark trots all träning innan. 
Avslutningsvis blev det 3 set a 300m med helvetesrodden, hatar den sååååå mycket! Släden har jag iaf en viss kärlek till..... 
När passet var klart var jag extremt trött och la mig på golvet i omklädningsrummet en bra stund för att bli lite sval. Längtar redan till nästa pass:))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar