run

run
run

tisdag 28 maj 2013

Leave the comfort zone

Tisdagar kl 10 är det alltid dags att leverera, min uppgift är att se till att ha ätit bra, sovit ordentligt och komma in med rätt inställning. Min fantastiska PT Erik kommer alltid med perfekta träningspass för just mig. Jag älskar stänger, kettlebells och andra typer av vikter så döm av min förvåning att när SMR och rörlighet var kvar så gick vi bort från plattformarna och bort från min "trygghetszon" och bort mot cardioavdelningen, ve och fasa.... Dags för hilclimbers, så var det där med kondition ehhh den är ju sådär. Men ser det positivt då har jag en bra utvecklingskurva framför mig, underbart!

Sen gick jag med skakiga ben tillbaka till min trygghetszon och min älskade skivstång och körde boxsquats, hip thrusts ny pb 10 reps på 105 kg, gående utfalls steg med KB, overspeedsvingar med KB supersettade med antirotationer och min nya hatkärlek dragon flag, här var jag helt säker på att vi var klara men nejdå, dags för släden och Lsit. Jag trodde vi skulle hinna en runda så jag drog på rätt rejält fram och tillbaka ca 50 m och direkt på Lsit och så säger Erik - ja, då är det dags för släden, kom igen nu Linda!!!! Ååhhhh i det här läget så ville jag en kort sekund slå Erik, SHIT vad trött jag va men totalt 3 rundor släde kombinerat med 3 st Lsit. Hade aldrig någonsin fixat detta utan grym mina grym coach, satan vad bra han är:) Helt lam i benen satt jag en bra stund i omklädningsrummet innan jag orkade ta mig ut och köpa mjölk att få i mig. Sen slog den underbara känslan in, endorfiner  Love U Guys!!!

För övrigt var det en riktigt bra tisdag. Efter mitt grymma pass gick jag till Pontus! För en otroligt god lunch och sedan var det dags för The Lange show som jag sent igår fick en biljett till. Fantastisk talare Per Lange, återkommer om inlägg denna tänkvärda och motiverande show. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar