run

run
run

söndag 26 maj 2013

Lite söndagstankar

Efter 2 hårda PT pass denna vecka har kroppen fått slita hårt, för några veckor sen gick jag utbildning i dynamisk rörlighet och har försökt lägga in det mer eller mindre varje dag sen dess. Att jag dessutom blivit frälst i klassen Somamove har avsevärt ökat min rörlighet vilket ger resultat på styrkepassen. Jag känner mig avsevärt starkare i alla moment och vet att skaderisken minskar drastiskt om man är rörlig. Tror det är en viktig del man ofta bortser från pga att det tar tid, man kanske inte har kunskapen etc. 

Jag har turen att bli bortskämd med allt min tränare lär sig och eftersom han kör mycket gymnastik just nu så inkluderas även mina pass med en del gymnastikmoment, vilket är så viktigt. Just att lära sig att koppla på alla muskler i kroppen i total anspänning är något jag verkligen behöver lära mig:) Fortsätter såklart öva imorgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar