run

run
run

söndag 5 maj 2013

Tacksamhet

I fredags ringde kl strax efter 5 på morgonen och jag hade sovit ca 3 H och va sur, trött och kände mig allt annat än på topp. 40 min senare promenerar jag till jobbet och halvvägs slår det mig hur otacksam jag är. Här går jag och gnäller, tycker synd om mig själv för vadå?? Folk i andra länder dör för att de inte har rent vatten och jag grinar för lite sömnbrist. Jag lyfte blicken och upptäckte att solen sken, jag gick i en vacker omgivning och vips var jag inte trött längre.

Det är så viktigt att varje dag fundera på vad som är viktigt i livet och vilka som betyder något. Inatt påmindes jag om hur snabbt något kan ändras och att man aldrig ska glömma att visa tacksamhet för det liv man fått! Och glöm inte att det inte alltid kommer en morgondag, lev här och nu <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar